onsdag 10 oktober 2012

Skall försöka aktivera mig här även om tiden ställer hinder ibland. Jag har bara bläddrat i boken, men ser ju ren att jag måste reservera ordentligt med tid för att läsa. Gissar att man inte lägger den ifrån sig när man börjat. Det är ju faktiskt enormt länge sen jag var ensam med ansvaret och tiderna har naturligtvis förändrats. Så det känns som att min berättelse är något avdankad. Men kanske det kan trösta någon att det inte alltid är så att det var bättre förr.... En sak som jag många gånger tänkt på är hur man gick stärkt ur varje problematisk situation. Jag ser det så tydligt nu efteråt - jag såg det naturligtvis inte då eftersom jag skulle lösa alla problem själv. Men livet lär och på något sätt är det trösterikt att så här efteråt känna att också den tiden i mitt liv var värdefull och lärorik. Trots att det inte var lätt.....men erfarenheterna har jag  med mig. Och det är jag glad för. Och glad är jag nästan varje dag:)

1 kommentar:

  1. Ulla-Maj Wideroos10 oktober 2012 kl. 04:45

    Tyvärr är jag tekniskt okunnig och därför synst det inte att det är jag som skrivit inlägget. Skall bättra mig.
    UMW

    SvaraRadera