lördag 6 oktober 2012

Vardagshjältar på Bokkalaset


I dag pratade vi om boken på Bokkalaset i Ekenäs, Mathias, Haje och jag. Camilla Lindberg, kulturredaktör på Västra Nyland, ledde paneldiskussionen. Tyvärr pratade vi i ett utrymme på biblioteket, eller egentligen det temporära biblioteket, som ligger lite avsides från centrum. Jag säger tyvärr, eftersom läget gjorde att folk som hade vägarna förbi inte bara stack sig in för att lyssna, så som de kanske skulle ha gjort om diskussionen hållits på en mer central plats.


Trots att salen inte var helt fullsatt, eller kanske just därför, blev det en ganska intim och skön stämning. Och jag fick lära mig att om det är svårt att skriva om personliga saker i en bok, är det ännu svårare att tala om dem inför publik. Men reaktionerna so far har varit väldigt positiva, och människor säger sig ha blivit berörda av vår bok. Det känns fint - det var ju dit vi ville.

Bokkalaset fortsätter med supé i kväll, dit bland andra jag och Mathias är på väg. God mat, bokprat och en skvätt rödvin - kan en lördag kväll bli bättre?
 //malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar